Z-GROUP hutní skupina je úspěšným pokračovatelem dlouholetých tradic česko-moravských hutnických a železárenských podniků:
Válcovny trub Chomutov- založeny firmou Mannesmann v roce 1890,
Železárny Hrádek - založeny podnikatelem Rudolfem Hudlickým v roce 1900,
Železárny Chomutov - založeny firmou Poldina Huť Kladno v roce 1917,
Železárny Veselí - založeny v roce 1962.
Produkty vyráběné v naší skupině zaujímají významnou pozici na celosvětovém trhu ocelových výrobků.
HISTORIE VÝROBNÍCH ZÁVODŮ

| 1960 | - | zahájení výstavby závodu provozem na výrobu tažené oceli |
| 1966 | - | zahájení výroby tažené oceli |
| - | zahájení výroby svařovaných trubek, uzavřených tenkostěnných profilů, tažených trubek a profilů | |
| 1972 | - | zprovoznění žárového zinkování |
| - | zavedení výroby přesných svařovaných trubek malých průměrů, za studena kalibrovaných | |
| 1976 | - | byl ustaven samostatný podnik Železárny Veselí nad Moravou |
| 1991 | - | transformace státního podniku na akciovou společnost |
| 1993 | - | transformace státního podniku na akciovou společnost |
| 1994-1995 | - | dokončen proces privatizace, prodej výrobků převzala ČMOVS a.s. a pak Ferromet a.s. |
| - | sdružení do skupiny Z - group | Steel holding | |
| 2017 | - | přeměna fůzí Z-Group Steel Holding na FERROMET a.s. (více zde) |

| 1900 | - | vznik hrádeckých železáren, kdy český podnikatel Rudolf Hudlický koupil vodní hamr |
| 1905-1917 | - | firma rozšířena o válcovací tratě |
| 1918-1938 | - | v období první republiky byl výrobní program doplněn o taženou ocel za studena a ocel loupanou |
| 1945 | - | se závod skládal z ocelárny, tří válcoven, tažírny s mořírnou a elektrickými pecemi pro tepelné zpracování, úpravny |
| - | významný rozmach podniku byl zaznamenán po druhé světové válce, kdy na základě zvyšující se poptávky dochází k postupné modernizaci a výstavby plynové žíhárny |
|
| v 60. letech | - | realizovány investice, které odpovídají perspektivě rozvoje podniku a zabezpečují výrobu legované oceli v žádaných kvalitách |
| 1962 | - | zprovozněna 1. a 2. elektro-oblouková pec |
| 1968 | - | zprovozněna 3. elektro-oblouková pec |
| 1969 | - | zahájena výroba lisovaných ocelových trubek |
| 1978 | - | uvedena do provozu průběžná žíhací pec |
| 1996 | - | sdružení do skupiny Z - group | Steel holding |
| 2001 | - | po 88 letech nepřetržitého provozu z ekologických důvodů ukončen provoz Siemens-Martinských pecí v Hrádku |
| 2016 | - | vyčlenění do samostatné společnosti Válcovny trub, a.s.(více zde) |
| 1870 |
- | zahájení provozu závodu |
| 1887 | - | závod zakoupen firmou Mannesmann – provedena rekonstrukce na výrobu bezešvých ocelových trubek |
| 1890 | - | vyrobena první bezešvá ocelová trubka na světě poutnickým způsobem – tím dán základ výrobního programu až do současnosti |
| 1948-1994 | - | firma znárodněna státem - Válcovny trub, národní podnik |
| 1994 | - | státní podnik Válcovny trub zprivatizován, rozdělen na tři firmy Sandvik, Mannesmann a českou firmu Dioss |
| 1997 | - | prodej firmy Dioss firmě Cimex |
|
|
- | Cimex prodala firmu JUDr. ing. Zemkovi do seskupení Z – group | Steel holding (konec roku 1997) |
| 2016 | - | vyčlenění do samostatné společnosti Válcovny trub, a.s.(více zde) |
Poznánka: firmy Sandvik a Mannesmann zprivatizovaly provozy na výrobu přesných trubek; firma Dioss zprivatizovala výrobu hladkých trubek válcovaných za tepla.

| 1917 | - | založení závodu firmou Poldina Huť Kladno |
| 1920 | - | zahájena výroba broušených a tažených tyčí |
| 1924 | - | zahájení výroby tvrdě tažených drátů |
| 1926 | - | zahájení výroby z antikorových ocelí |
| 1958 | - | odštěpný závod VTŽ Chomutov |
| 1989 | - | samostatný státní podnik |
| 1992 | - | transformace na akciovou společnost |
| 1998 | - | dokončení procesu privatizace |
| 1998 | - | sdružení do skupiny Z - group a.s. |
| 2003 | - | začlenění do skupiny Ferromet Group s.r.o. |
| 2005 | - | ŽCH a.s. se přejmenovala na Hutní druhovýrobu – reality a.s. |
| 2005 | - | výrobu provozuje Ocelářská divize Chomutov akciové společnosti BONAVIA servis |
| 2009 | - | ukončena výrobní činnost, zčásti přesun servisních provozů do Válcoven Chomutov |



